Nieuwe wind in de zeilen voor Moderna Printing.

We stoomden de branding van Moderna Printing klaar voor de toekomst met een nieuw logo en een hedendaagse website. 

Moderna Printing

We stellen onze klant even voor...

Moderna Printing staat voor meer dan 75 jaar drukgeschiedenis. En wat voor een. Het familiebedrijf groeide van een kleine printspeler uit tot een internationale hub die grote oplages aankan en véél kennis in huis heeft. Van het creëren van tijdschriften, catalogi, vakbladen en folders tot het printen en bedelen ervan. Eén compleet adres voor al je drukwerken. Nieuwe en slimme technologieën, duurzame persen, milieuvriendelijke inkt, ... de dochters van de familiezaak loodsen het ervaren bedrijf de moderne toekomst in. Met oog voor mens én natuur. Vanuit hun indrukwekkende uitvalsbasis in Beringen zenden ze uit naar de hele wereld.

Ook de hulp van onze experten nodig?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contacteer ons

Hindernis:

Onvermijdelijk in familiebedrijven die al heel wat decennia overeind blijven: de tijd blijft er soms stilstaan. De twee dochters nemen het roer stevig over van hun vader en laten een nieuwe wind doorheen Moderna Printing waaien. Het begin van die reis is een nieuwe huisstijl. Die trekken we vervolgens door in álle communicatie: binnen én buiten de organisatie.

Strategie

In (huis)stijl vernieuwen

Een logo en de huisstijl vormen het visitekaartje van je bedrijf. Je identiteit. Het ontwerp vergt dus een persoonlijke aanpak. Het is een proces van langere adem. Eentje die je best niet spaart. We zaten meermaals met Moderna Printing rond de tafel om hun waarden te bepalen. Heel wat voorstellen later, zat het er boenk op: vijf waarden, vijf pijlers. We create, we print, we finish, we post, we care. Het proces dat hun A-tot-Z-mentaliteit mooi vat.

Creatief logo

Na het intensief samenwerken rond de waarden, ging InterMedia aan de slag voor een nieuw logo. Na verschillende spelletjes creatieve pingpong kwamen we uit op het gebruik van de vijf waarden als korte en lange streepjes in het design. Die vormen de abstracte letters ‘M’ en ‘P’ van Moderna Printing. Het moderne logo staat voor de toekomst en de weg die de zussen Bongaerts op willen met het bedrijf.

Consistentie

Daarna was het een kwestie van implementeren. Van de gevelsignalisatie van hun grote bedrijfshal in Paal tot een nieuwe brochure voor sales, naamkaartjes en een nieuwe website. En ook op de laadpalen vooraan het gebouw – waarmee ze groene stroom verspreiden via hun zonnepanelen – pronken nu gloednieuwe stickers met het logo erop. Kortom, Moderna Printing zit in het jonge en groene jasje waar de dochters van droomden.

Moderna Printing

Het eindresultaat?

We zochten én vonden een nieuwe identiteit voor Moderna Printing met creatieve brainstorms, veel meetings en trial en error. Het resultaat reikt voor het bedrijf verder dan een nieuw logo en een vernieuwde huisstijl. Het staat voor de verjonging en verduurzaming en de route die ze nemen richting de toekomst. Kortom, een solide basis waarop ze verder bouwen.

Wil jij ook groeien met jouw bedrijf?

Wil je doelstellingen behalen met een resultaatgerichte aanpak?
Wij komen graag eens langs voor een kennismakingsgesprek.