Inbound Marketing & Marketing Automation

Meer leads en een slimme opvolging met minder werk? Inbound marketing helpt je om prospecten om te zetten in leads.

Contacteer ons Contacteer ons
Scroll

Inbound marketing niet meer weg te denken als onderdeel van je marketingstrategie

Inbound marketing

Nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden? Dat is kortweg waar inbound marketing voor staat. Het principe steunt op 3 grote pijlers: nieuwe klanten aantrekken en engageren om ze daarna om te zetten in tevreden klanten - én ze te houden. Hoedanook, als je een continue stroom van nieuwe, kwalitatieve klanten wil, dan is inbound marketing niet meer weg te denken als onderdeel van je marketingstrategie

Inbound marketing draait er namelijk om dat je de juiste doelgroep tijdens hun customer journey op het juiste moment en de juiste plaats met de juiste boodschap bereikt. Maar hoe doe je dat zonder eindeloos veel manueel werk? Door marketing automation natuurlijk!

Automatiseren om te optimaliseren

Marketing automation 

Dit is een manier om je marketinginspanningen te vereenvoudigen én te laten opbrengen door bepaalde processen te automatiseren en te optimaliseren. Die techniek kan je inzetten voor zowel prospecten als bestaande klanten. Het staat je toe om - zelfs met een drukbezette agenda - je klanten op een persoonlijke manier op te volgen en te voeden met informatie die op dat moment relevant is. E-mailmarketing speelt daarin een grote rol. Denk aan automatische mails na een bepaalde actie maar ook herinneringsmails, up- en cross-selling en zelfs meer. Heb je een webshop? Dan zijn de mogelijkheden al helemaal eindeloos!

Datadriven beslissingen

De kern van marketing automatisatie is je CRM systeem, oftewel je customer relationship management tool. Anders gezegd: je klantenbestand. En nee, dat is niet het excel bestand met al je klantengegevens of dat lijstje op je bureau! Een CRM bundelt immers al je klantendata in een overzichtelijke tool en zodat je kan segmenteren. Vervolgens kan je gericht bepaalde groepen aanspreken met een specifieke boodschap. Heb je moeite met die boodschap te bepalen? In ons DNA-traject nemen wij je volledige customer journey onder de loep en formuleren wij glasheldere boodschappen voor je verschillende doelgroepen.

Hubspot als marketing automatisatietool

Om het inbound marketing principe toe te passen, zetten wij Hubspot in als marketing automatisatie platform. Door ons Hubspot partnerschap kennen we de ins en outs van de platform als geen ander. Hubspot omvat enerzijds een gratis CRM en heeft anderzijds alles in huis om marketing automation op maat uit te werken en je salesactiviteiten binnen Hubspot te verwerken. De grote kracht is dat al jouw klantendata op één plek wordt verzameld. Dit biedt een globaal zicht over al je marketing- en salesinspanningen waardoor je belangrijke beslissingen kan nemen onderbouwd door data en inzichten.

Gecertificeerde Hubspot partner

Onze ervaren marketeers begeleiden je in verstaanbare taal tijdens dit proces en bieden ondersteuning zodat alles vlekkeloos verloopt. Als gecertificeerde Hubspot partner zorgen wij voor een toestroom aan nieuwe klanten en dat jij geen onnodige tijd meer verliest aan de manuele opvolging ervan.

Hubspot en marketing automation is iets voor jou als je…

  • Bestaande klantenrelaties wil onderhouden zonder onnodig manueel werk
  • Een berg slapende klanten hebt waar je nog veel potentieel in ziet
  • Een centrale tool mist om al jouw klantendata op een overzichtelijke manier op te slaan
  • Nieuwe prospecten wil aantrekken en die op een gestructureerde manier wil omzetten in waardevolle leads
  • Inzicht wil krijgen in de customer journey die je klanten afleggen

Wil jij hiermee aan de slag gaan?

We geven je graag een Hubspot demo op maat van jouw bedrijf om je een concreet idee te geven van de mogelijkheden. Onze ContentMakers toveren je prospecten om tot leads met behulp van een goede Hubspot implementatie.
Wij komen graag eens langs voor een kennismakingsgesprek.